Baking In Progress [BIP]


Fy tusan vilken grå och tråkig dag det är idag! Den som började så fint. Räckte med att man kom in till Karlsborg så var det grått, grått och lite mera grått. Sigh. Det spreds ju iofs ett mysigt ljus och det skrek höst i luften. Vi tände till och med lite levande ljus till eftermiddagsfikat på jobbet. Mysfaktorn på hög nivå! Jag gillar onsdagar. Onsdagar är krutgummornas dag som jag har börjat kalla det. Bara kvinnliga daggäster.

När jag kom hem så blev jag ruskigt trött så efter maten la jag mig på kökssoffan och sov i en timme. Riktigt skönt! Och välbehövligt! Ska nog inte ligga uppe och läsa lika länge i natt som jag gjorde igår natt :P Men Harry Potter är ju så bra!

Till kvällsmat idag så bakade jag 10 st nyttiga muffins! Receptet heter solrosmuffins och mein gott vad goda de var! Älskar solrosor! Spred ut lite extra på plåten när jag gräddade muffinsen så jag fick mig lite rostade solrosor också. Det var definitivt ett recept som jag ska ta med mig till London! Kanske ska ta med mig hela receptboken föresten. Finns mycket gott i denna bok. Undrar vad den väger...har redan packat ner en receptbok som väger 2,7 kg. Måste nog ta och väga mina väskor snart.


Tänker vara så snäll att jag publicerar receptet på dessa gudomliga muffins också!

Kommentarer
Postat av: Julie

Ja, gör det! Blev sugen på muffins;)

2010-08-12 @ 11:32:02
URL: http://raspberrylemon.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0