update

Wohoo! Jag har eget internet! Nu så kommer det en lååång update! :D Ska bli bättre på att uppdatera nu när jag har tillgång till internet på mitt rum och inte behöver sitta uppkopplad med tp-kable i vardagsrummet.

Måndag: Tidig uppstigning på hotellet, frukost, packa, bila till flygplats, träffa Elin, flyga, mötas upp av P och kids, åka hem, läsa sagor i bilen, komma hem, packa upp, få information, börjar jobba. Det var ungefär min måndag det. Trevlig välkomstmiddag med värdföräldrarna när barnen somnat och sen gick jag upp och la mig och somnade direkt. Vaknade dock under natten med ont i magen, misstänker att N hade olivolja i salladen. Inte bra!

Tisdag: P och S åker tidigt iväg och jag är hemma med T. Vi spelar Mario Galaxy 2 på Wii, bakar äppelkaka, går till Ally Pally, möter upp med Elin och hennes barn, puttar T på gungan tills jag får träningsvärk (som fortfarande håller i sig) i benen, P och S kommer till parken, byte sker, T och P åker hem och jag och S stannar kvar. Leker lite till. Börjar regna och vi går hem allihop, gunga mera hemma, laga kvällsmat, bada och natta och sen ut med Elin på upptäcksfärd. Pizza på The Village och sen random busstur ner till Tottenham Court Road och sen tillbaka hem till Muswell. Jobbade ca 10 timmar denna dag.

Onsdag: P + barn åker iväg på swimming lessions på förmiddagen och jag stannade hemma och strök + tvättade. Sen åkte P iväg på en jobblunch och jag och kidsen stannade hemma. Gjorde pannkakor till lunch och efter det gick vi till en park i närheten men det började regna så vi gick hem igen. Spelade lite Wii, lekte "slug on the rug" och sen kom två andra barn för en playdate. Jag slutade för dagen och gick hem till Elin. Vi åkte in till Muswell Hill, knallade runt lite, jag spenderade pengar på Sainsbury's, sen gick vi till O'Neils och åt världens godaste choklad desert! Riktigt god och sjukt mättande! O'Neils var supermysigt så dit kommer man definitivt gå fler gånger :)

Torsdag: Idag blev det lite rörigt på morgonen pga brist i kommunikationen mellan mig och P. Men det löste sig till slut och jag hoppas det inte kommer vara till besvär i fortsättningen. P och S var på hearing theraphy medan jag och T var i en park i närheten. Sen kom älskade Alexandra till parken och gjorde oss sällskap. Efter att P hade hämtat upp T så gick jag och Alexandra iväg för oss själva. Gud vad jag saknat den flickan! Så härligt att få träffa henne igen :) Hon visade mig runt i Hampstead och sen slogs vi följe av Moa. Vi gick till Café Nero och åt lunch. Satt där inne i dryga två timmar, pratade och skrattade. Mycket trevligt! Sen gick vi hemåt, Alexandra visade mig hur hon bor (stort och lyxigt!!) och sen följde hon med mig tillbaka in till Hampstead så jag kunde ta mig hemåt. Började jobba igen 17.00 och kom hem 16.54. hehe. Trafiken var helt crazy i eftermiddags!

Imorgon då...ska träffa Alexandra igen och förhoppningsvis så ska hon även sova över här. Hoppas på det ^^ På lördag sen så ska vi in till centrumcentrum och shoppa :) Kommer göra av med x-antal tusenlappar då har jag känslan av. Har så mycket jag behöver köpa! Saker som jag inte tog med mig hemifrån medvetet eller som jag glömt. Saker som behövs i alla fall. Men innan Alex kommer imorgon så ska jag och barnen på en playdate och då ska jag träffa en annan au pair som heter Lovisa. Träffade henne lite kort i Tisdags. Trevlig tjej :)

Nu är det dags för Juno! :D Hade tänkt att ladda upp lite bilder men det vill inte funka så det får bli en annan dag. Sorry guys!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0