Ambitions


Hoppsan, klockan är visst redan midnatt. Jag har suttit här vid köksbordet ute hos mina parents och spelat Sims 3 Drömjobb. Det är inte sant hur fängslande det spelet är! Min sim är detektiv, och jag fastnar verkligen i spelet! Det som är nytt för detta Sims 3 spel är att man i vissa arbeten får följa med simmen till jobbet! Yrkena som du får följa med i är: Brandman, Spökjägare, Läkare, Detektiv, Arkitekturformgivare och stylist. Sen kan du även starta ett eget företag. Varför inte starta ett eget stylistföretag hemma i dit hus? Eller varför inte öppna upp en tattoo-parlor? Yes, det stämmer. I detta spel kan simmarna tatuera sig!

Annat som är nytt för detta spel är att din sim nu är i behov av att tvätta sina kläder! Det finns tvättmaskiner och torktumlare. För de mer miljömedvetna simmarna kan man köpa tvättställ och låta tvätten lufttorka.

Jag har ännu inte hunnit upptäcka så mycket om detta spel eftersom jag inte spelat så mycket än. Men jag fastnade verkligen fort i min sims detektivyrke. Det var hur kul som helst! Min sim springer omkring i staden och spanar på andra simmar, gräver i deras sopor och går igenom deras post på jakt efter ledtrådar till de olika fallen hon får i uppgift att lösa. Jag längtar tills imorgon då jag får fortsätta spela!

Min sim är miljömedveten och föredrar ekologisk mat samt att cykla istället för att åka bil


och eftersom hon är miljömedveten så föredrar hon att hänga tvätt utomhus så den får lufttorka istället för att slösa ström på torktumlare.


I yrket som detektiv ingår det en hel del soptunnerotande

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0