Illness


När jag är sjuk glömmer jag alltid bort hur det känns att vara frisk. Jag inbillar mig att det kommer kännas underbart den dag jag vaknar och är frisk igen. Lite sådär som att det lyser omkring mig med lite hallelujah-ljud bakom mig, solen skiner, fåglarna kvittrar och jag är strålande glad. Den illusionen får jag varje gång jag är sjuk och än så länge har den aldrig inträffat den dagen jag faktiskt vaknat och varit frisk.

Jag mår lite bättre idag, ingen feber än så länge men halsen gör apont varje gång jag sväljer. Har typ hostat sönder den. Nicht gut. Skulle följt med mutti in till la Skövde idag, hälsa på mormor på KSS och sen gå på stan...det blir inget med det. Mutti vill inte ha mig med när jag låter som om jag rökt 100 cigg om dagen i hela mitt liv. Så ja...jag får väl stanna hemma istället och spela Sims eller något.

Imorgon måste jag vara ännu friskare än vad jag är idag. Imorgon ska jag "jobba" och tjäna pengar. Samma sak på onsdag. Om jag inte går till jobbet imorgon så har jag inte några pengar under hela juli och det är inte trevligt. Studiebidraget som vi får i juni kommer gå åt på Liseberg har jag en känsla av.

Igår bodde jag i stort sett på kökssoffan. Låg och lyssnade på radio, pillade på datorn, läste och tyckte dagen gick äckligt långsamt. Idag lär inte bli mycket annorlunda. Skulle nästan kunna döda för att få gå ut på en lång promenad, men det är inte så lyckat. Måste ju som sagt vara frisk imorgon och på onsdag. Frågan är hur jag ska orka sitta och utbilda mig själv i 7½ timma. Det är bara att bita ihop helt enkelt. Vad gör man inte för lite extra pengar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0