ridiculous


Ligger på kökssoffan och lyssnar på nyheterna...matpriserna kommer att höjas inom en snar framtid. Okej tänker jag, så farligt kan det väl inte bli ändå. Några ören, eller kronor som max. Det kan jag gå med på ändå. Men sen när jag fick höra motivationen till prishöjningen blev jag bara arg. Matpriserna kommer höjas för att fler människor idag har råd att köpa mat och för att det är dyrare för producenterna att producera. Vafan!? Det är väl bara bra att fler människor har råd att köpa mat eller misstar jag mig? Ska vi låta fattiga människor, som precis har råd att köpa mat i vanliga fall, svälta genom att höja matpriserna bara för att "fler människor har råd att köpa mat". Det gör mig så otroligt arg! Jag skulle vilja se den politiker som lade fram den motivationen i deras sits istället. Denne politiker bör få sätta in sig i en fattig persons situation, uppleva hur det är att jobba dubbla arbeten, aldrig se din familj för att du måste jobba hela tiden för att få ihop pengar till hyra, räkningar och mat. Världen kommer aldrig att vara rättvis, men att höja matpriserna bara för att fler människor har råd att köpa mat idag är absurt! Jag förstår motivationen gällande att produktionspricerna för producenterna har stigit, för det har de ju, de liksom allt annat. Hitta på fler sådana motivationer istället för att försvåra det för de som redan har det svårt!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Fy vilket dåligt argument :/ Politiker alltså, man kan inte annat än bli irriterad på dem...

2010-06-15 @ 15:49:28
URL: http://thisiseme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0