Sjung om studentens lyckliga dagar


FÖR JAG HAR TAGIT STUDENTEN!! :D Shit asså, det är verkligen över nu. Aldrig mer skola! Det känns så otroligt konstigt, men samtidigt otroligt skönt. Det jag kommer sakna mest är tryggheten med att ha skolan att gå till, nu är jag vuxen och ska klara mig själv. Klassen kommer jag också sakna mycket. Under den senaste veckan har jag kommit klassen mycket närmare än vad jag gjort under de 1 år och 4 månader jag gått med dem. Killarna speciellt, herregud. Igår satt jag och pratade och dansade och kramades med en kille i klassen som jag aldrig (nästan aldrig i alla fall) pratat med under de 16 månaderna som vi gått i samma klass!

Gårdagen var i alla fall hur bra som helst. Vaknade 05.00, 07.00 var det champagnefrukost, 09.35 fotografering, 11.00 lunch, 11.50 stipendie- och betygsutdelning i forum, 13.00 UTSPRING! Vilken stämning det var på champagnefrukosten och i skolan! Helt otroligt. Vi gick omkring och skrek och sjöng så högt vi bara kunde. En kille i min klass skrek bort rösten redan på champagnefrukosten :P

Mellan 10 - 11 hade vi en dötimma så då gick vi bort till vår kortegevagn (som vann priset för bästa kortegevagn!!) och slängde upp diverse grejer som skulle med under kortegen sedan. Vi passade även på att gå runt lite och titta på de andra klassernas korteger. Teknisterna hade byggt ett pratskepp ocb byggarna hade skrivit "samhäll, vi ses när vi bygger om arbetsförmedlingen!" på sin. Men som samt, vår kortegevagn vann med motiveringen "ett genomgående tema, snygg färgmatchning och för att de vill säkra skolans framtid"

Kortegevagnen, själva utspringet och kvällen/natten var nog det som var bäst på hela kvällen. På kortegevagnen hade vi grymt bra ljud och vi sjöng och dansade hela rundan. Jag stog nog inte still en enda gång.

Kvällen/natten säger jag bara, hade så himla kul! Min klass var tråkig och satt utanför Snickarn eller i baren och bara snackade. Jag ville dansa så jag hittade mina kompisar i B-klassen och sen så dansade vi kvällen och natten igenom. Blev så svettig så att håret blev blött! Björk och jag sprang hem till henne en gång och blåste våra hår torra innan vi sprang tillbaka och svettade ner det igen xD Det är bra när man bor nära ^^ Det var en så sjukt härlig feeling igårkväll/natt. Man brydde sig inte vem man dansade med utan alla bara dansade. Jag dansade med två ur TE3, en som jag hälsar på i skolan och en som jag aldrig pratat med. But who cares? Studenten är ändå studenten och den tar man bara en gång i livet!

Ja jösses, denna dag asså! Den kommer aldrig att försvinna ur mitt minne. Än så länge så är den dagen den bästa dagen i mitt liv!!

istället för att lägga ut en bild var för sig så har jag snott ihop ett litet kollage.
Fler bilder kommer någon annan gång när jag har alla kort!


Kommentarer
Postat av: Ica

Haha, säkra skolans framtid XD Var det för "Vi använder inte kondomer, vi vill göra fler ekonomer" eller vad det var ni skrivit? :P

2010-06-12 @ 20:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0