The Wizarding World of Harry Potter


Ooh ooh!! Den 18 juni öppnar The Wizarding World of Harry Potter i Orlando, Florida! JAG VILL DIIIIT!! :D Hur coolt kommer inte det kännas att gå omkring där i Hogsmeade eller på Hogwarts. Se alla scener man sett ur filmerna, gå till Zonko's eller Honeydukes. Eller till Three Broomsticks och ta en butterbeer. Åh jag önskar att jag var ekonomiskt oberoende, då skulle jag nog bosätta mig i den parken. Det finns även massor med berg och dalbanor där. Bl.a. Flight of the Hippogriff och the Dragon Challenge. Det verkar så otroligt coolt! Någon gång så ska jag åka dit. Ska bara spara ihop pengar eller vinna drömvinsten först. En dagsbiljett kostar $79. Och då är det ju bara inträdet till HP-världen. Sen ska man ta sig till Florida först och sedan hitta ett ställe att bo på. Med andra ord, you're gonna need a lot of money!

Inne i Hogwarts så får man besöka Gryffindor Common Room, Dumbledores Office, DADA-klassrummet och mycket mer. Jag kan tänka mig hur otroligt maffigt det måste kännas att gå omkring i de där byggnaderna. Jag vill så gärna åka dit!

Här kan ni se trailern till parken!! Bilderna nedan kommer från posh24 och den officiella hemsidan för Harry Potter världen.
Hogwarts!


Hogwarts Express


The Hog's Head


Honeydukes


Three Broomsticks


Zonkos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0