Thoughts


Jaha, nu har jag suttit och pluggat i nästan tre timmar. Vad har jag lärt mig? Um...Skadeståndslagen gäller inte i fallen
  • nödvärn
  • samtycke
  • tjänsteplikt
Ja...det är typ vad jag lärt mig. Eller ja, jag har också lärt mig att skadestånd är preventivt (det ska hindra andra från att skada din person eller genomdom) och att det är reparativt (det ska ersätta som om du aldrig råkat ut för något, ekonomiskt nu då va). Mer än så är det inte som har fastnat. Och då har jag ändå suttit här i tre timmar. Jösses säger jag bara. Kommer verkligen gå superduperbra imorgon. Bahablähä.

En trevlig sak är att jag fått mail från cdon om att mitt älskade Sims 3 spel äntligen har blivit postat. Det betyder att jag får det imorgon :) Frågan är nu bara om det kommer hit till mig i lägenheten eller om det kommer hem till mina föräldrar. Jag hoppas att det kommer hem till mig.

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra imorgon...ska jag gå på klassfest och gå ut på kvällen eller ska jag åka hem till mutti och vati och sen gå ut tillsammans med alla skövdestudenter på fredagen istället? Hmm...jag är ambivalent. Oh well...tillbaka till det o så trevliga och roliga pluggandet!

Min värdmamma skickade ett mail idag där hon frågade "are you excited?" Öh, ja? Dum fråga! Jag längtar ihjäl mig här borta i torra Svea Rike! Jag vill till Londonium!! Helst igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0