Ankjoggen!








Åh vad sött det är med massa gula badankor som simmar i en å mot en förstaplats i ankjoggen! :D Syster, ryssen och jag tittade för första gången (för mig och syster i alla fall) på Tibros årliga ankjogg. Det hela går ut på att x antal numrerade badankor släpps ner i Tidan-ån och sen får de tävla om att komma först i mål. Varje anka har sitt eget nummer och man kan betta på vilken anka man tror kommer först. Är det just din anka som kommer först in i mål så kan man vinna något. Vet inte vad, vet bara att man vinner något :P

Nynedsläppta duckisar


Duckistäten som simmar baklänges :P


Waaa! Först i mål!!



Duckishav!!


Hittade lite riktiga duckisar också :)


Sen så känner jag mig ganska smart också som har fixat ett "myggnät" så jag kan ha balkongdörren öppen utan oönskade gäster hälsar på :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0