I lay my head


Idag vaknade jag av att jag grät och hade en sån där obekväm gråtklump i halsen. Jag hade drömt att min syster konverterade till islam. Jag försökte få henne att gå tillbaka till kristendomen (i min dröm var jag en hängiven kristen) men hon vägrade lyssna. Vi var i Undenäs kyrka och jag försökte förgäves tala lite vett i henne. Jag sprang (1,5 mil) hem till gården och berättade för m och v om att Ica hade konverterat till islam och att hon inte vill ha något med oss att göra längre eftersom jag har försökt få henne att gå tillbaka till kristendomen. Mutti berättar att det är ett religionsmöte snart under kastanjen och att alla som är aktiva inom en religion måste gå på den så jag har en chans till att övertala Ica att gå tillbaka till kristendomen. Väl under kastanjen så kommer Ica in sist av alla och hom hälsar på alla andra med förnamn utom mig, när hon hälsar på mig säger hon "hej EU". Där började jag gråta floder och vaknade. Ja...vad säger man om det egentligen. Drömmar är konstiga.

Jag hade lite problem att somna igår efter att jag pratat med exet...he sure knows what to say. Bah. Hatar att jag är så lättpåverkad också. Menmen, det är långt till Belgien och han har en flickvän, plus att jag ska ragga loss på alla snygga britter i höst :) Sparar min charm till det istället ;)

Jag har läst en blogg som är skriven av en tjej som är au pair i London...hon blir utkastat från sin familj fredag nästa vecka...då undrar jag, vad måste man göra/hur måste man bete sig för att bli utslängd från en familj man jobbar hos?

Kommentarer
Postat av: Alina - aupair i Notting hill

Ibland inte mycket du.. Vissa familjer är ju helknasiga! Jag blev kickad av första familjen jag var hos. Men den mamman var psycho!

2010-05-10 @ 19:31:40
URL: http://gretalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0