Only human


Har precis klämt i mig en bit äppelpaj med vaniljsås vaniljsås med äppelpaj tillsammans med mutti och vati. Den blev lite misslyckad men god ändå. Äpplena mosade sig inte som de skulle utan var typ helt oberörda av den varma ugnen. Jag måste hitta ett bra pajrecept inför nästa helg. Eller så kör jag på det jag gjorde idag, bara att jag struntar i min lilla "specialitet" med att göra ett extra lager pajdeg mitt i pajen. Mmm, så får det nog bli. Tunt pajskal runt om och sen smuldeg ovanpå. Eller så gör jag som mutti föreslog, kokar äpplena lite innan vi lägger dem i pajen och gräddar den. Det är också ett alternativ. Vi får se vad kidsen säger på lördag :) Wiiieeee, om en vecka såhär dags är jag hos familjen!! :D Jag längtar sjukt mycket, samtidigt som jag är så himla nervös. Har inte hört något från dem än. Fick dock mail från ryanair idag där de påminde mig om att checka in online, men det har jag ju redan gjort.

Jag hade tänkt att ge mig ut och springa idag också, men det sket sig. Jag var ute och traskade i lite mer än en halvtimme under förmiddagen. Tog kort på gamla lekminnen som jag har tillsammans med min älskade syster bara för att få bort den hemska drömmen ur minnet. Jag gick in när det började regna, sen har det regnat hela dagen. I vanliga fall så bryr jag mig inte om det regnar när jag är ute och springer, men nu så vågar jag inte ta risken eftersom jag redan har en förkylning i luftrören och sen om jag ger mig ut och springer i regn och blåst så kan det bli värre och jag vill verkligen inte bli sjuk nästa helg. Usch nej. Hemska tanke.

Nu ska jag se ett avsnitt av En plats på landet. Det går att titta på det programmet på tv8.se/play ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0