Studying my head off


Idag har jag faktiskt pluggat NÄSTAN hela dagen. Fick en grym huvudvärk i skolan efter nationella provet i Tyska så det första jag gjorde när jag kom hem var att poppa en panodil och sedan sova i tre timmar. Vaknade sedan upp lite lätt slö men det löstes med en kort promenad och en lunch bestående av ett stekt ägg, tonfisk och gurka (är man fattig student så är man). Sen efter det så har jag pluggat. Jag har läst alla sidor i marknadsföringen, jag har skrivit mitt argumenterande tal i svenska C och jag har nästan skrivit klart min kartläggning av Karlsborgs Kommun i samhällskunskapen. Phewphew. Vad var det för spånhuvud som sa att trean var slapp? Nu gäller det bara att stå ut i dryga 3 veckor till. Sista veckan är slapp tack och lov.


Jag får lite lätt panik varje gång jag tänker på helgen. Hjärtat rusar och jag hyperventilerar typ. Jag vet att jag dramatiserar och förstorar upp saker och ting. Men jag kan inte hjälpa det! Jösses asså. Ibland undrar jag vad jag har gett mig in på. Jag kommer lämna allt som är tryggt och gå in i det okända. Jag är skitskraj. Men jag skulle bli så sjukt besviken på mig själv om jag drog mig ur det här, jag har ju längtat efter det här i över två år nu. Jag kommer flytta till London i höst och jag kommer starta ett nytt liv där. Bygga upp en ny trygghet. Skulle hemlängtan/saknaden av systrar och föräldrar bli för stor så ligger ju Sverige bara 2 timmar bort.

New York London, You're My Concrete Lover - 5 dagar kvar!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0