The story so far


Kul att ni undrar hur läget är just nu! Jag ska berätta för er.

Alltså, såhär ligger det till. Jag har kontakt med familj nr 1 (de som bor i Muswell Hill) och ska åka och hälsa på dem 15-16 maj. Vi ska se hur det går och allt sånt där. Se om jag passar ihop med barnen och föräldrarna. Det ska bli riktigt kul! Är väldigt nervös dock. Jag har alltså inte fått något klart besked om att det är den här familjen jag kommer jobba hos i höst (jag kommer inte åka iväg på som au pair på riktigt förens i augusti). Jag hoppas att det blir denna familj, de verkar väldigt trevliga och jag gillar dem. Det finns mycket att göra i området och jag har även fått kontakt med andra au pairer i samma område.

Familj nr 1 har intervjuat sammanlagt tre au pairer, jag har ingen aning om de har bjudit över de andra två au pairerna också eller om det bara är jag som är överbjuden. Jag hoppas ju självklart på det sista. Jag funderar på att fråga Marie eller familjen själva om de har bjudit över någon av de andra tjejerna också. Jag ska även fråga familjen om de har några speciella planer för den helgen som jag ska vara där och om jag behöver ta med mig något speciellt. Jag längtar väldigt mycket till att få träffa dem. Jag ska se till att göra det till en så bra "dejt" som möjligt. Ska försöka övervinna min blyghet som alltid slår till när jag träffar nya människor. Jag ska thoughen up så mycket som möjligt innan den 15 maj då jag kommer att träffa dem för första gången. De hämtar mig vid flygplatsen och det tar 50 min hem till dem, 50 min att snacka så mycket som möjligt. Jag måste verkligen öva på att prata. Jag har inga problem med att prata i vanliga fall. Men som sagt, jag kan bli riktigt blyg ibland. Men samtidigt kan jag skärpa till mig rejält när det verkligen gäller.

So, that's the whole story! :D Nu ska jag visa lite mer bilder från igår.

Årets första rabarberpaj! Såååå otroligt gott var det! :D


och nu sitter jag och kopplar av med en mugg grönt thé innan jag ska hoppa in i duschen. Blev i alla fall 30 min ute i spåret :)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vilken fin blogg du har!

Jag förstår att det måste kännas nervöst, men det kommer gå jättebra när du träffar familjen :) Jag håller tummarna för dig!

2010-05-01 @ 21:00:38
URL: http://thisiseme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0