Helge Surdeg, the finale

Igår var det dags att baka ut Helge Surdeg. Han förvandlades till två fina, stora limpor rågbondbröd. Måste ju säga att han inte luktade speciellt gott innan han förvandlades till en deg...den sura vätska han befann sig i gjorde att köket mer luktade som bryggeriet De Halve Maan i Brygge. Vilket inte är så speciellt trevligt. Men i alla fall, jag är nöjd med slutresultatet och jag har smakat på honom och han får godkänt. Jag är nöjd med mitt första försök på surdegsbak och jag kommer säkerligen att baka surdegsbröd flera gånger! Jag slänger ut receptet lite senare idag :)

och eftersom jag fortfarande inte har hittat laddaren till kameran så får det bli en kass mobilbild istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0