Apple crumble


Nu ni, Elin och Emelie. Nu ska ni få baka! :D Har faktiskt inte bakat så mycket sen jag kom hem, har bara gjort scones och denna äppelpaj (sen har jag lagat fläskpannkaka och shepard's pie också men det är en annan femma). Men eftersom jag lovat att publicera bilder och recept på det jag gör så får ni nu recept och bild på min äppelpaj ^^



Äppelpaj med smuldeg

Fyllning
3 - 7 äpplen (beroende på storlek)
2 msk strösocker
2 msk kanel
1 tsk vaniljpulver (kan uteslutas)

Smuldeg
200 g smör
6 msk strösocker
3 dl vetemjöl
3 dl havregryn

Gör såhär:
Sätt ugnen på 200'C.
Skala, kärna ur och skär äpplena i tunna skivor. Lägg dem i en smord ungsfast form. Strö över strösocker, kanel och vaniljpulver.
Smält smöret till smuldegen i en kastrull. Tillsätt strösocker, mjöl och havregryn. Känns degen för lös kan man hälla i mer havregryn eller mjöl, beroende på smak. Sprid ut smuldegen ovanpå äpplena.
Grädda mitt i ugnen i ca 20 minuter. Ät pajen tillsammans med vaniljglass eller vaniljsås.

Förresten, kan inte ni komma med lite namnförslag till min nya blogg som jag tänker starta upp? Kommer handla mycket om bakning och matlagning så kanske något som kan kopplas till det?

Och Ebba häslar till er alla! Även till er som inte vet vem det är!

Kom på att jag även lovat en bild på mitt nya hår...såhär kort är det nu. Snarare än halvmeter som kapades.

Kommentarer
Postat av: Elin

Annieebakar.blogg.se! ;)

Nej, jag vet inte, får klura på det..



Och håret är superfint! Ser även ut som att du fick mycket tjockare hår ju :) Ååh, jag gillar't!

2010-09-23 @ 00:50:42
URL: http://londonbyelin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0